FK Objektivita versus SK Vyváženost

18. 03. 2010 11:30:32
Výjimečně se ve svém blogu oprostím od kritiky politické situace u nás a zaměřím se na tenhle velezápas, derby, el superclásico, kterého jsme v našich končinách svědky už 20 let.

Samozřejmě všechno souvisí se vším, takže i zde má politika svou podstatnou roli, protože volby se už dávno nevyhrávají programem, morálkou a ctí, ale marketingovou kampaní, kterou si člověk ani nedovede přesně uvědomit a zároveň mediální masáží jakékoli úrovně relevance, kvality a obsahu.

Možná je to tím, že jsem ještě holobrádek, ale už od chvil, kdy jsem byl obohacen o umění rozumět psanému slovu, jsem četl noviny, sice odzadu, jelikož tehdy před nějakými těmi 15 lety (nepočítejte to :-) číst mě naučili dřív než v devíti..... v 8 a půl :-D no fórek, omlouvám se). mě zajímal nejvíc sport a domácí politika, ale informace o ní jsem čerpal v podstatě výhradně z televize a z rozhlasu. Táta neustoupil mému naléhání, že koukat na troje zprávy je zbytečné, zvlášť když na Premiéře běžel tou dobou Bílej Tesák (poměrně úsměvnou asociaci, nechám na pozorném a vtipném čtenáři).

Tak nevím, jestli je to jenom o věku, už jsem si v životě "užil" možná víc než lidi o generaci starší než já a nic už s tím neudělám. Neustále nad něčím přemýšlím a odmítám si připouštět a ulevovat mozku tou nejjednodušší cestou jako je sledování například Střepin na Nově. Pořad pro velkou skupinu lidí, která je ráda, že jim redaktor (kvalifikaci nehodnotím) naservíruje svůj světanázor přímo až pod frňák. Samozřejmě vím, že jelikož mám neuvěřitelné štěstí na inteligentní přátelé, pak mě alespoň uklidňuje, že občas zaslechnu něco jako viděls Střepiny? Tam zase plácali blbosti anebo s tímhle by se dalo celkem souhlasit, kdyby to trošku domysleli.

Tak a teď zpátky k jádru vlčáka!

Jak vyváženě informovat o tom, že někdo zabil mouchu a utrhnul jí křídlo? Obejktivní je říct, že ji zabil a šlo o zabití brutální, protože jí ještě předtím utrhnul křídla. A uvedení do situace, že ten chlápek byl tou mouchou obtěžován už dobře 15 minut a hrubě narušila jeho šláftruňk. Takhle by mohla vypadat objektivní zpráva. (respektive dala by se označit za snahu o objektivní zprávu, objektivita je tak dokonalá věc, že se jí muže přiblížit jenom matematika, láska,nekonečno, smrt, příroda a pro někoho cokoli co vníma jako Boha).

Občas a stále častěji a nesrovnatelně častěji než dřív slyším nářky politiků nad nevyvážeností informací. Já nepotřebuju vysvětlit jaký je rozdíl mezi vyvážeností a objektivitou a věřím tomu, že ani naši politici, to nepotřebují a dělají tuhle chybu záměrně, protože pojem vyváženost je pro ně přezdívka pro "my si na tom přece taky chceme přihřát polívčičku, musíme bejt vidět, musí nás bejt slyšet a když nás někdo nachytá na švestkách, tak je to nevyvážené".

Občas mám bohužel pocit, že tyhle termíny dost často motají i novináři ať už z jakéhokoli důvodu.

Upřímně, takhle to vnímám a jsem o tom 100% přesvědčen. Vůbec nechci už víc zacházet do podrobností, jen je mi líto, že informace, které já hodnotím jako pro mě a i pro společnost užitečné, jsou upozaďovány masovou poptávkou a efektem sněhové koule někam do stínu v podloubí.

Je to škoda, nelíbí se mi to, ale s tímhle vážně nic sám nenadělám, myslím nic pro Vás.

P.S. vy co kritizujete na každém kroku facebook nic ve zlém, ale pro mě je to přesně prostor, kde mám tu čest poznat pár inteligentních a rozumných lidí, kterým chci i tímto způsobem poděkovat za důvtip a informace, které se ke mě dostávají. Díky

P.P.S. Subjektivně Vás žádám, abyste si klidně cokoli z článku vyvážili v diskusi pod ním

cooldak jméno mé

Autor: Michal Šárka | čtvrtek 18.3.2010 11:30 | karma článku: 7.72 | přečteno: 712x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Média

Jaroslav Herda

Psala o strachu voličů Zemana ve svém blogu jinak, než jak napsaly Parlamentní listy.

Pedagožka, spisovatelka, blogerka a mluvčí Společnosti učitelů českého jazyka paní Veronika Valíková Šubová oslovila kováře - redakci Parlamentních listů.

28.3.2024 v 7:22 | Karma článku: 16.69 | Přečteno: 613 |

Martin Faltýn

Trochu se nám ty (dez)informace rozmáchly

Zažil jsem poměrně drzý článek, navážející se do jistých aktivit. Cožpak, to navážení by bylo v pořádku. Horší bylo, že autor neochvějně odkazoval na důkazní fakta. Což byla ovšem speciálně z jeho strany dezinformace, jako hrom!

18.3.2024 v 9:09 | Karma článku: 28.03 | Přečteno: 3854 | Diskuse

Jan Pavelec

ČT je hlásnou troubou pětikoalice

Je to zjevné ze způsobu vedení TV debat, z otázek, kterou jsou kladeny, z odpovědí, které jsou souhlasně rozvíjeny nebo naopak nesouhlasně ostrakizovány, a hlavně z témat, která jsou nastolována nebo naopak zcela ignorována.

9.3.2024 v 9:35 | Karma článku: 20.98 | Přečteno: 369 |

Jaroslav Herda

Do politiky často vstupují pohádky, někdy i drogy.

Když děti politiků experimentují s drogami, mohou nastat nečekané situace, však v tomto případě, v samém závěru příběhu, je droga jako příčina nedorozumění nakonec vyloučena. I nedorozumění.

4.3.2024 v 23:45 | Karma článku: 7.56 | Přečteno: 226 | Diskuse

Jiří Turner

Prima zprávy

Pamatuji, jak za bolševika byla média přehlídkou vítězství, úspěchů, pozitiv a jistot. Dnes jsou to katastrofy, neúspěchy, hrozby, varování, katastrofální vyhlídky a prognózy vyvolávající strach, nejistotu, zklamání a skepsi.

4.3.2024 v 14:27 | Karma článku: 30.53 | Přečteno: 796 | Diskuse
Počet článků 43 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1330

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...