Veřejnoprávní Klunda na Smetaně

Pánové Klusák a Remunda si naprosto pletou pojmy a bohužel za peníze koncesionářů.Zhlédnul jsem jedním dechem část Českého žurnálu této autorské dvojice na téma zločinu a trestu Romana Smetany a nevěřil jsem svým očím.

Pánové začali svou společnou dokumentární kariéru projektem Český sen, tedy obrazem manipulovatelnosti části českého obyvatelstva marketingovými postupy a výsměchem konzumnímu stylu života. Pohled na snímek kazí skutečnost, že významná část reklamy (taková, kterou by si těžko dovolil jiný maloobchod) byla pokryta televizí veřejné služby - Českou televizí.

 

Tvorba pánů pokračovala komedií Český sen, která zesměšnila boje za i proti americké radarové základně v Brdech.

A teď se ke mně dostal opravdový majstrštyk - pořad Svoboda pro Smetanu z cyklu Český žurnál. Pokud tento skvost sledoval nezávislý právník, zřejmě ještě teď tluče hlavou o stůl. Obhajoba práva Romana Smetany na vyjádření vlastního názoru pomocí ničení cizího majetku je neuvěřitelná. Z pana Smetany je dělán mučedník, který musel jezdit s autobusem vyzdobeným podobiznami zlých politiků a neměl jinou možnost než je poničit. Asi nemohl dát výpověď, nemohl si pronajmout vlastní inzertní plochu, nemohl mlčet. Autoři vytáhli z klobouku neoblíbeného Ivana Langera, snažili se ho dostat do úzkých a srovnávali svůj pracovní a placený čas s časem exministra dobrovolně stráveným s touto dvojicí. Nechci Ivana Langera hájit, nejsem seznámen s žádnou kauzou a ani si nehraji na nezávislý soud. Ovšem ono srovnání dobrovolnosti a pracovní povinnosti demonstruje vnímání světa oběma pány.

Třešničkou na dortu, nebo spíš poslední kapkou, kroupou, asi spíš trakařem je pak poničení předvolebního poutače a provolání dua Klunda, že Roman Smetana má jejich plnou podporu. Z toho je mi opravdu zle. Pokud by totiž pánové chtěli vyjádřit podporu svobodě vyjadřování nabídli by k tomuto například plochu svého domu, nebo auta. A svojí soukromou demonstraci samozřejmě natočili za peníze koncesionářů...

No není to skvělé? Je to skvělé!
PS. Touha Romana Smetany po klidu a nezájmu médií při přechodu přes Václavské náměstí v doprovodu policie je minimálně k pousmání.

PPS. Velmi mě pobavila odpověď Romana Smetany na otázku reportérky při příležitosti podání vysvětlení k nenastoupení trestu, zda by svůj čin zopakoval.

"Pokud bych se tak v budoucnu rozhodl, udělal bych to znovu."
Odpověď hodná mistra. Jednak ukázal, že opravdu v tu chvíli potřeboval nápravnou funkci trestu a za druhé přemýšlim, kdy jsem naposledy udělal něco, pro co jsem se předtím nerozhodl... Mám pocit, že když jsem to udělal naposled, hodně mě bolelo břicho a při sledování posledního díla obou pánů se to málem zopakovalo.

Autor: Michal Šárka | úterý 16.4.2013 8:15 | karma článku: 24,81 | přečteno: 986x
  • Další články autora

Michal Šárka

Včera Sobotka byla

29.10.2013 v 21:29 | Karma: 23,32

Michal Šárka

Kupředu levá!

14.8.2013 v 8:15 | Karma: 14,46

Michal Šárka

Vylomeniny Zdeňka Škromacha

4.7.2013 v 8:15 | Karma: 25,06