Nesnesitelná lehkost davu

O stávce už toho před ní bylo napsáno snad víc než je zdrávo. Proto bych se chtěl pozastavit nad zbraní, kterou použily, nebo jejímž použitím minimálně vyhrožovaly obě strany.

Že jsou si všichni rovni z toho už jsem vyrostl dávno a rozhodně proti tomu ani nic nenamítám. V co ještě občas tajně doufám je stejná odpovědnost za svoje jednání před zákonem (resp před jakýmkoli nařízením, které je porušeno).

Nevím proč, ale vcelku se snažím vycházet se svým právním povědomím a dosud jedinou pokutou, kterou jsem si vysloužil byla za kouření na zastávce MHD. Upřímně dával jsem si pozor, abych nikoho neobtěžoval a poučení od strážníka pro mě bylo opravdu novinkou. (kuřákům doporučuju prostudování, také jsem si myslel, že vím, jak to je)

Nikdy mě ale nenapadlo zapálit si cigaretu v metru, nevystoupit z tramvaje na konečné, udělat si soukromou párty někde, kde nejsem vítán.

Když jsem se v úterý dozvěděl o akci Stávka cestujících ( o nevystoupení z metra na stanici Dejvická) zpočátku jsem se zasmál a typicky česká hravost mě pobavila. Asi bych pochopil symbolickou akademickou čtvrthodinku a potom pokojný rozchod. Bohužel spousta lidí si evidetně spletla symboliku a vyjádření svého názoru s originální party.

Kdybych si v metru zapálil já, nota bene pod dohledem strážníků, připsal bych si na svoje konto druhou pokutu. V davu se ztratí všechno. Účastníci této akce by si jistě nějakou tu pokutu taky zasloužili.

Jan Kubice, z nekompetentnosti opozicí osočovaný ministr vnitr, si získal v neděli mé sympatie, když řekl, že proti blokujícím odborářům je policie připravena zakročit, zajistit možnou průjezdnost silnic a protestující případně vytlačit.

Před druhou hodinou ranní se lidé z Dejvické rozešli, podle policejní mluvčí se vše obešlo bez incidentů.

Mám to chápat jako precedens?

Můžu být někde, kde nemám být, můžu tam dělat, co se tam nemá dělat?

Proč dav maže lidskou odpovědnost za sebe?

Proč se mohou hromadně porušovat přepravní podmínky?

Proč může průvod blokovat pražskou dopravu?

A proč se vlastně může hromadně stávkovat :-) ?

Autor: Michal Šárka | čtvrtek 16.6.2011 6:30 | karma článku: 13,59 | přečteno: 1118x
  • Další články autora

Michal Šárka

Včera Sobotka byla

29.10.2013 v 21:29 | Karma: 23,32

Michal Šárka

Kupředu levá!

14.8.2013 v 8:15 | Karma: 14,46

Michal Šárka

Vylomeniny Zdeňka Škromacha

4.7.2013 v 8:15 | Karma: 25,06

Michal Šárka

Fanoušek blízký

3.5.2013 v 7:01 | Karma: 5,44

Michal Šárka

Pokuty za pokutový kop

4.3.2013 v 11:21 | Karma: 15,73

Michal Šárka

Pomožte mi a pomožte si

20.3.2012 v 6:14 | Karma: 12,87

Michal Šárka

Vyzýváte? My zíváme

18.3.2012 v 17:36 | Karma: 28,66

Michal Šárka

Jak jsme byli na hokeji v Německu

29.5.2010 v 13:42 | Karma: 12,76

Michal Šárka

Červené poděkování

26.5.2010 v 3:27 | Karma: 11,32

Michal Šárka

Děkuji Jiřímu Paroubkovi

3.5.2010 v 13:57 | Karma: 36,38
  • Počet článků 43
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1330x

Seznam rubrik